0 online
Wielkość czcionki

Zdrowie psychiczne - telefony

Telefony zaufania

Telefony Zaufania, dzięki umożliwieniu anonimowej rozmowy z odpowiednio przeszkoloną osobą, świadczą doraźną pomoc osobom doświadczającym problemów m.in. natury psychicznej. Telefony Zaufania stanowią oparcie dla wszystkich, którzy dotknięci osobistymi problemami i nie chcą lub nie mogą się nimi podzielić z rodziną czy znajomymi. Dyżurni w Telefonach Zaufania działają poprzez uważne wysłuchanie i rozmowę; na prośbę telefonującego, kierują go do odpowiednich służb i instytucji oraz informują o istniejących możliwościach wyjścia z kryzysu.

  • Telefon Zaufania Dla Dzieci I Młodzieży 116 111

Na podany, bezpłatny numer telefonu można dzwonić od poniedziałku do soboty w godzinach 12.00-20.00. Prowadzi go Fundacja Dzieci Niczyje www.fdn.pl. Telefon ten przeznaczony jest dla osób w wieku od 7 do 18 lat, potrzebujących rozmowy oraz wsparcia. Dodatkowo, na stronie http://www.116111.pl można znaleźć szereg przydatnych informacji na temat najczęstszych problemów dzieci i młodzieży.

  • Centrum Wsparcia Fundacji Itaka 800-70-2222

Od 20 grudnia 2017 r. ruszyła całodobowa pomoc i wsparcie telefoniczne dyżurnych ekspertów: psychologów, psychiatrów i pracowników socjalnych – uruchomione przez Fundację "Itaka" "Centrum Wsparcia" dla osób znajdujących się w stanie kryzysu psychicznego.
Centrum Wsparcia oferuje całodobową pomoc i wsparcie w formie rozmów telefonicznych, a także możliwość kontaktu przez mail  (porady@liniawsparcia.pl) i czat. Telefon czynny jest 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Więcej informacji dostępnych jest na stronie https://liniawsparcia.pl Na stronie znajduje się również bezpłatna aplikacja mobilna z bazą teleadresową instytucji pomocowych.

  • Kryzysowy Telefon Zaufania 116 123

To telefon zaufania mający nieść wsparcie emocjonalne osobom dorosłym przeżywającym osobisty kryzys. Można na niego zadzwonić - z telefonu stacjonarnego lub komórkowego - od poniedziałku do piątku, między godz. 14 a 22. Czas rozmowy z konsultantem jest nieograniczony, a osoby dzwoniące mają prawo do zachowania anonimowości. Za obsługę telefonu odpowiada Instytut Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

  • Telefon zaufania dla osób z uzależnieniami behawioralnymi 801 889 880

Telefon powstał z myślą o osobach, które mają problem lub też zastanawiają się, czy mają problem z uzależnieniami behawioralnymi, a także ich bliskich. Uzależnienia behawioralne to wszystkie uzależnienia, które nie związane z zażywaniem substancji psychoaktywnych (alkoholu, narkotyków), czyli na przykład uzależnienie od hazardu, od Internetu lub komputera, seksoholizm, pracoholizm, uzależnienie od zakupów czy objadania się. Konsultacje telefoniczne prowadzą specjaliści Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, przeszkoleni w zakresie problematyki uzależnień behawioralnych. Telefon czynny jest codziennie, także w weekendy, w godzinach od 17 do 22. Koszt połączenia to koszt jednego impulsu, według taryfy operatora. Projekt uruchomienia i prowadzenia telefonu zaufania świadczącego pomoc w zakresie uzależnień behawioralnych dofinansowywany jest ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będących w dyspozycji Ministra Zdrowia.

  • Antydepresyjny telefon zaufania Fundacji ITAKA 22 654 40 41

Telefon czynny jest w poniedziałki w godz. 17.00-20.00. Powstał z myślą o osobach podejrzewających u siebie lub swojego bliskiego tą chorobę, a także osobach z już zdiagnozowaną depresją. Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie www.leczdepresje.pl.

  • Pomarańczowa Linia 0 801 140 068

Informacje i konsultacje pn.- pt. 14:00-20:00 pod numerem telefonu 0 801 140 068 Ogólnopolska linia telefoniczna w zakresie informacji i konsultacji dla rodziców dzieci pijących alkohol i zażywających inne środki psychoaktywne (narkotyki, leki, itp.). Głównym celem programu jest wstępna konsultacja telefoniczna oraz pomoc w dotarciu do specjalistycznych placówek zajmujących się tego rodzaju problematyką. Profilaktyczno-Rozwojowy Ośrodek Młodzieży i Dzieci w Łodzi, który obsługuje Pomarańczową Linię dysponuje ogólnopolską bazą danych dotyczącą leczenia uzależnień oraz miejsc pomocy dla osób dotkniętych problemem uzależnień. Program jest realizowany we współpracy z Państwową Agencją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych http://pomaranczowalinia.pl.

Twoja ocena: Brak Średnia: 4.4 (9 votes)
Projekt i wykonanie:Projektowanie i tworzenie stron www